Vilkår og betingelser

1. Introduksjon

  • Disse bruksvilkårene styrer din bruk av nettstedet vårt, ved å bruke nettstedet vårt godtar du disse bruksvilkårene i sin helhet. Hvis du er uenig i disse bruksvilkårene eller noen del av disse bruksvilkårene, må du ikke bruke nettstedet vårt.
  • Hvis du registrerer deg på nettstedet vårt, vil vi be deg om å uttrykkelig godta disse bruksvilkårene.

 

2. Våre opplysninger

  • Dette nettstedet drives av SharkNinja Europe Ltd. Vi er registrert i England og Wales under organisasjonsnummer 08492819 og har vårt registrerte kontor og hovedhandelsadresse på Dokkveien 1, Oslo, 0250 Norge. Vårt MVA-nummer er 210 6248 50.
  • For å kontakte oss, ring vår kundeservice på 4780024600.

 

3. Andre vilkår som kan gjelde for deg

  • Disse bruksvilkårene henviser til følgende tilleggsvilkår, som også gjelder for din bruk av nettstedet vårt:
    • Hvis du kjøper varer fra nettstedet vårt, vil våre vilkår og betingelser for salg av våre produkter [nedenfor] gjelde for salget.

 

4. Lisens til å bruke nettstedet

  • Med mindre annet er oppgitt, eier vi eller våre lisensgivere de immaterielle rettighetene til nettstedet og materialet på nettstedet. Disse verkene er beskyttet av opphavsrettslover og avtaler rundt om i verden. Med forbehold om lisensen nedenfor, er alle disse immaterielle rettighetene forbeholdt.
  • Du kan se, laste ned kun for hurtigbufringsformål og skrive ut sider eller pdf-filer fra nettstedet for din egen personlige ikke-kommersielle bruk, underlagt begrensningene som er angitt nedenfor og andre steder i disse bruksvilkårene.
  • Du må ikke:
    • publisere materiale fra dette nettstedet (inkludert republisering på et annet nettsted),
    • selge, leie ut eller viderelisensiere materiale fra nettstedet,
    • vise materiale fra nettstedet offentlig,
    • reprodusere, duplisere, kopiere eller på annen måte utnytte materiale på nettstedet vårt for et kommersielt formål,
    • redigere eller på annen måte endre noe materiale på nettstedet,
    • endre papirkopier eller digitale kopier av materiale du har skrevet ut eller lastet ned på noen måte, og du må ikke bruke illustrasjoner, fotografier, video- eller lydsekvenser eller grafikk separat fra tilhørende tekst, eller
    • Videredistribuere materiale fra dette nettstedet med unntak av innhold som er spesifikt og uttrykkelig gjort tilgjengelig for videredistribusjon (for eksempel nyhetsbrevet vårt).

 

5. Akseptabel bruk

  • Du må ikke bruke nettstedet vårt på noen måte som forårsaker, eller kan forårsake, skade på nettstedet eller svekkelse av nettstedets tilgjengelighet; eller på noen måte som er ulovlig, forbudt, bedragersk eller skadelig, eller i forbindelse med ulovlige, forbudte, bedragerske eller skadelige formål eller aktivitet.
  • Du må ikke bruke nettstedet vårt til å kopiere, lagre, være vert for, overføre, sende, bruke, publisere eller distribuere materiale som består av (eller er knyttet til) spionprogrammer, datavirus, trojansk hest, orm, tastetrykklogger, rootkit eller annen skadelig programvare.
  • Du må ikke utføre systematiske eller automatiserte datainnsamlingsaktiviteter (inkludert, uten begrensning, skraping, datautvinning, datautvinning og datahøsting) på eller i forhold til nettstedet vårt uten vårt uttrykkelige skriftlige samtykke.

 

6. Kobling til nettstedet vårt

  • Du kan lenke til vår hjemmeside, forutsatt at du gjør det på en måte som er rettferdig og lovlig og ikke skader vårt omdømme eller utnytter det.
  • Du må ikke etablere en lenke på en slik måte at du foreslår noen form for tilknytning, godkjenning eller støtte fra vår side der ingen eksisterer.
  • Du må ikke opprette en lenke til nettstedet vårt på noe nettsted som ikke eies av deg.
  • Nettstedet vårt må ikke være innrammet på noe annet nettsted, og du kan heller ikke opprette en lenke til noen annen del av nettstedet vårt enn hjemmesiden.
  • Vi forbeholder oss retten til å trekke tilbake koblingstillatelse uten varsel.
  • Hvis du ønsker å bruke innhold på nettstedet vårt annet enn det som er angitt ovenfor, kan du kontakte 4780024600.

 

7. Produkter

  • Annonsering av produkter på nettstedet vårt utgjør en «invitasjon til å behandle» – ikke et kontraktstilbud.
  • Vi bestreber oss på å sikre at priser og eventuelle gjeldende rabatter eller andre tilbud er oppgitt nøyaktig på nettstedet vårt. Noen ganger kan det oppstå feil, og vi forbeholder oss retten til under slike omstendigheter å nekte enhver bestilling på et produkt der kjøpet har vært basert på en feil oppgitt pris eller påtar oss en rabatt eller annet tilbud som har utløpt på tidspunktet for bestillingen.
  • Kjøp av produkter via nettstedet vårt vil være underlagt våre vilkår og betingelser for salg.
  • Vi vil be deg om å godta våre salgsvilkår hver gang du kjøper et produkt eller produkter via nettstedet vårt.

 

8. Produktanmeldelser

  • I disse bruksvilkårene betyr «anmeldelsene dine» materiale (inkludert, men ikke begrenset til tekst, bilder, lydmateriale, videomateriale og audiovisuelt materiale) som du sender til oss for publisering på nettstedet vårt, enten som en produktanmeldelse eller på annen måte.
  • Du gir oss en verdensomspennende, ugjenkallelig, ikke-eksklusiv, royalty-fri lisens til å bruke, reprodusere, tilpasse, publisere, oversette og distribuere dine anmeldelser i eksisterende eller fremtidige medier. Du gir oss også rett til å viderelisensiere disse rettighetene, og retten til å fremme en handling for krenkelse av disse rettighetene.
  • Du garanterer og representerer at dine vurderinger vil overholde disse bruksvilkårene.
  • Dine vurderinger må ikke være forbudte eller ulovlige, må ikke krenke noen tredjeparts juridiske rettigheter, og må ikke være i stand til å gi opphav til rettslige skritt enten mot deg eller oss eller en tredjepart (i hvert tilfelle i henhold til gjeldende lov og i noen jurisdiksjon).
  • Dine anmeldelser (og deres publisering på vår nettside) må ikke:
    • være ærekrenkende eller ondsinnet falsk,
    • være uanstendig eller usømmelig,
    • krenke opphavsrett, moralske rettigheter, databaserettigheter, varemerkerettigheter, designrettigheter, rett til å videreføre eller andre immaterielle rettigheter,
    • krenke enhver rett til tillit, rett til personvern eller rett i henhold til databeskyttelseslovgivning,
    • utgjør uaktsom rådgivning eller inneholder uaktsom uttalelse,
    • utgjør en oppfordring til å begå en forbrytelse,
    • være forakt for en domstol, eller i strid med en rettskjennelse,
    • være i strid med rasemessig eller religiøst hat eller diskrimineringslovgivning,
    • være blasfemisk,
    • være i strid med offisiell hemmelighetslovgivning,
    • være i strid med enhver kontraktsmessig forpliktelse overfor noen person,
    • skildre vold på en eksplisitt, grafisk eller gratuitøs måte,
    • være pornografisk eller seksuelt eksplisitt,
    • være usanne, falske, unøyaktige eller villedende,
    • består av eller inneholder instruksjoner, råd eller annen informasjon som kan bli handlet på og kan, hvis handlet på, forårsake sykdom, skade eller død, eller andre tap eller skader,
    • utgjør spam,
    • være støtende, villedende, truende, fornærmende, trakasserende eller truende, hatefull, diskriminerende eller inflammatorisk, eller
    • forårsake irritasjon, ulempe eller unødvendig angst for enhver person.
  • Dine vurderinger må være passende, sivile, smakfulle og i samsvar med generelt aksepterte standarder for etikette og oppførsel på internett.
  • Du må ikke bruke noen anmeldelse for å lenke til noe nettsted eller nettside som består av eller inneholder materiale som ville, hvis det ble lagt ut på nettstedet vårt, bryte bestemmelsene i disse bruksvilkårene.
  • Vi forbeholder oss retten til å redigere eller fjerne eventuelle anmeldelser som sendes til nettstedet vårt, eller lagres på serverne våre, eller hostes eller publiseres på nettstedet vårt.
  • Til tross for våre rettigheter i henhold til disse bruksvilkårene i forhold til dine vurderinger, forplikter vi oss ikke til å overvåke innsending av vurderinger til, eller publisering av vurderinger på, nettstedet vårt. Synspunktene fra andre brukere på nettstedet vårt representerer ikke våre synspunkter eller verdier.
  • Vi har rett til å avsløre identiteten din til enhver tredjepart som hevder at innhold som er lagt ut eller lastet opp av deg til nettstedet vårt utgjør et brudd på deres immaterielle rettigheter, eller deres rett til personvern.

 

9. Begrensede garantier

  • Selv om vi forsøker å sikre at informasjonen på dette nettstedet er riktig, garanterer vi ikke at den er fullstendig eller nøyaktig, Vi forplikter oss heller ikke til å sikre at nettstedet forblir tilgjengelig eller at materialet på nettstedet holdes oppdatert.
  • Innholdet på nettstedet vårt er kun gitt for generell informasjon. Det er ikke ment å utgjøre råd som du bør stole på. Du må få profesjonelle eller spesialistråd før du tar, eller avstår fra, noen handling på grunnlag av innholdet på nettstedet vårt.
  • I den grad gjeldende lov tillater det, utelukker vi alle representasjoner, garantier og betingelser knyttet til dette nettstedet og bruken av dette nettstedet (inkludert, uten begrensning, eventuelle garantier som er underforstått ved lov om tilfredsstillende kvalitet, egnethet for formålet og / eller bruk av rimelig omsorg og dyktighet).

 

10. Vi er ikke ansvarlige for nettsteder som vi lenker til

  • Der nettstedet vårt inneholder lenker til andre nettsteder og ressurser levert av tredjeparter, er disse koblingene kun gitt for din informasjon. Slike koblinger skal ikke tolkes som godkjenning av oss av disse lenkede nettstedene eller informasjon du kan få fra dem.
  • Vi har ingen kontroll over innholdet på disse nettstedene eller ressursene.

 

11. Begrensninger og utelukkelser av ansvar

  • Ingenting i disse bruksvilkårene vil: (a) begrense eller utelukke vårt eller ditt ansvar for død eller personskade som følge av uaktsomhet, (b) begrense eller utelukke vårt eller ditt ansvar for svindel eller bedragersk uriktig fremstilling, (c) begrense noen av våre eller dine forpliktelser på noen måte som ikke er tillatt i henhold til gjeldende lov, eller (d) utelukke noen av våre eller dine forpliktelser som ikke kan utelukkes i henhold til gjeldende lov. Hvis du er forbruker, vil alle lovbestemte rettigheter du har, som ikke kan utelukkes eller begrenses, ikke bli påvirket av disse bruksvilkårene.
  • Ulike begrensninger og utelukkelser av ansvar vil gjelde for ansvar som oppstår som følge av levering av produkter til deg, som vil bli angitt i våre salgsvilkår [nedenfor].
  • Begrensningene og ansvarsfraskrivelsene som er angitt i dette avsnittet og andre steder i disse bruksvilkårene: (a) er underlagt foregående avsnitt, og (b) styrer alt ansvar som oppstår i henhold til bruksvilkårene eller i forhold til innholdet i bruksvilkårene, inkludert ansvar som oppstår i kontrakt, erstatningsansvar utenfor kontrakt (inkludert uaktsomhet) og for brudd på lovbestemt plikt.
  • I den grad loven tillater det, utelukker vi alle vilkår, garantier, representasjoner eller andre vilkår som kan gjelde for nettstedet vårt eller noe innhold på det, enten uttrykkelig eller underforstått.
  • Vi vil ikke være ansvarlig overfor noen bruker for tap eller skade, enten i kontrakt, tort (inkludert uaktsomhet), brudd på lovbestemt plikt, eller på annen måte, selv om det er forutsigbart, som oppstår under eller i forbindelse med:
    • bruk av, eller manglende evne til å bruke, nettstedet vårt, eller
    • bruk av eller tillit til innhold som vises på nettstedet vårt.
  • Hvis du er en bedriftsbruker, vær oppmerksom på at vi spesielt ikke vil være ansvarlige for:
    • tap av fortjeneste, salg, forretninger eller inntekter,
    • driftsavbrudd,
    • tap av forventede besparelser,
    • tap av forretningsmulighet, goodwill eller omdømme, eller
    • indirekte tap eller følgeskader.
  • Hvis du er en forbrukerbruker, vær oppmerksom på at vi kun tilbyr nettstedet vårt for privat bruk. Du samtykker i å ikke bruke nettstedet vårt til kommersielle eller forretningsformål, og vi har ikke noe ansvar overfor deg for tap av fortjeneste, tap av virksomhet, forretningsavbrudd eller tap av forretningsmulighet.
  • Vi vil ikke være ansvarlige for tap eller skade forårsaket av et virus, distribuert tjenestenektangrep (distributed denial-of-service, DDoS) eller annet teknologisk skadelig materiale som kan infisere datautstyret ditt, dataprogrammer, data eller annet proprietært materiale på grunn av din bruk av nettstedet vårt eller nedlasting av innhold på det, eller på et nettsted som er koblet til det.
  • Vi påtar oss intet ansvar for innholdet på nettsteder som er koblet til nettstedet vårt. Slike lenker skal ikke tolkes som godkjenning av oss av disse lenkede nettstedene. Vi vil ikke være ansvarlig for tap eller skade som kan oppstå fra din bruk av dem.
  • Du er ansvarlig for å holde passordet ditt og andre innloggingsdetaljer konfidensielle. Vi vil ikke være ansvarlig overfor deg med hensyn til tap som oppstår som følge av din unnlatelse av å holde disse detaljene konfidensielle.
  • Vi vil ikke være ansvarlig overfor noen tredjepart for innholdet eller nøyaktigheten av noe innhold som er lagt ut av deg eller noen annen bruker av nettstedet vårt.

 

12. Virus

  • Vi garanterer ikke at nettstedet vårt vil være sikkert eller fritt for feil eller virus.
  • Du er ansvarlig for å konfigurere informasjonsteknologi, dataprogrammer og plattform for å få tilgang til nettstedet vårt. Du bør bruke din egen antivirusprogramvare.

 

13. Erstatning

  • Du holder oss herved skadesløse og forplikter deg til å holde oss skadesløse mot eventuelle tap, skader, kostnader, ansvar og utgifter (inkludert, men ikke begrenset til, juridiske utgifter og eventuelle beløp betalt av oss til en tredjepart i oppgjør av et krav eller en tvist etter råd fra våre juridiske rådgivere) som pådras eller lides av oss som følge av brudd på noen bestemmelse i disse bruksvilkårene, eller som følge av krav du har brutt noen bestemmelse i disse bruksvilkårene.

 

14. Brudd på disse bruksvilkårene

  • Uten at det berører våre andre rettigheter i henhold til disse bruksvilkårene, hvis du bryter disse bruksvilkårene på noen måte, eller hvis vi med rimelighet mistenker at du har brutt disse bruksvilkårene på noen måte, kan vi:
    • sende deg en eller flere formelle advarsler,
    • midlertidig suspendere din tilgang til nettstedet,
    • permanent forby deg å få tilgang til nettstedet,
    • blokkere datamaskiner som bruker IP-adressen din fra å få tilgang til nettstedet,
    • kontakte din internettleverandør og be om at de blokkerer din tilgang til nettstedet,
    • opprette rettssak mot deg for brudd på kontrakt eller på annen måte, og/eller
    • suspendere og/eller slette kontoen din på nettstedet.

 

15. Variasjon

  • Vi kan revidere disse bruksvilkårene fra tid til annen. Reviderte bruksvilkår vil gjelde for bruken av nettstedet vårt fra datoen for publiseringen av de reviderte bruksvilkårene på nettstedet vårt. Sjekk denne siden regelmessig for å sikre at du er kjent med den gjeldende versjonen.

 

16. Tilordning

  • Vi kan overføre, underkontraktere eller på annen måte håndtere våre rettigheter og/eller forpliktelser i henhold til disse bruksvilkårene uten å varsle deg eller innhente ditt samtykke.
  • Du kan ikke overføre, underkontraktere eller på annen måte håndtere dine rettigheter og/eller forpliktelser i henhold til disse bruksvilkårene.

 

17. Alvorlighet

  • Hvis en bestemmelse i disse bruksvilkårene bestemmes av en domstol eller annen kompetent myndighet til å være ulovlig og/eller ikke kan håndheves, vil de andre bestemmelsene fortsette å gjelde. Hvis en ulovlig og/eller ikke-håndhevbar bestemmelse ville være lovlig eller håndhevbar hvis en del av den ble slettet, vil den delen anses å være slettet, og resten av bestemmelsen vil fortsette å gjelde.

 

18. Utelukkelse av tredjepartsrettigheter

  • Disse bruksvilkårene er til fordel for deg og oss, og er ikke ment å være til fordel for noen tredjepart eller være håndhevbare av noen tredjepart. Utøvelsen av våre og dine rettigheter i forhold til disse bruksvilkårene er ikke underlagt samtykke fra noen tredjepart.

 

19. Entire agreement

  • Disse bruksvilkårene, sammen med vår Privacy Notice, utgjør hele avtalen mellom deg og oss i forhold til din bruk av nettstedet vårt, og erstatter alle tidligere avtaler med hensyn til din bruk av dette nettstedet.

 

20. Lov og jurisdiksjon

  • Disse bruksvilkårene vil være underlagt og tolkes i samsvar med engelsk lov, og eventuelle tvister knyttet til disse bruksvilkårene vil være underlagt den eksklusive jurisdiksjonen til domstolene i England og Wales.

 

21. Våre varemerker er registrert

  • Vi eier og bruker ulike varemerker registrert av eller lisensiert til dette selskapet. Du har ikke tillatelse til å bruke dem uten vår skriftlige godkjenning.

1. Disse vilkårene

  • Hva disse vilkårene dekker. Dette er vilkårene og betingelsene som vi leverer produkter til deg.
  • Hvorfor du bør lese dem. Les disse vilkårene nøye før du sender inn bestillingen til oss. Disse vilkårene forteller deg hvem vi er, hvordan vi vil levere produkter til deg, hva du skal gjøre hvis det er et problem og annen viktig informasjon. Disse vilkårene er tilgjengelige på både norsk og engelsk. Ved avvik mellom språkversjonene skal den engelske versjonen være autoritativ.

 

2. Informasjon om oss og hvordan du kontakter oss

  • Hvem vi er. Vi er SharkNinja Europe Ltd, et selskap registrert i England og Wales. Selskapets registreringsnummer er 08492819 og vårt registrerte kontor er på Dokkveien 1, Oslo, 0250 Norge. Vårt registrerte MVA-nummer er 210 6248 50.
  • Hvordan kontakte oss. Du kan kontakte oss ved å ringe kundeserviceteamet vårt på tlf. 4780024600 eller ved å skrive til oss på kundeservice, Dokkveien 1, Oslo, 0250 Norge eller på Service.NO@sharkninja.com
  • Hvordan vi kan kontakte deg. Hvis vi må kontakte deg, vil vi gjøre det via telefon eller ved å skrive til deg på e-postadressen eller postadressen du har oppgitt til oss i bestillingen din.
  • «Skriving» inkluderer e-poster. Når vi bruker ordene «skriving» eller «skrevet» i disse vilkårene, inkluderer dette e-post.

 

3. Vår kontrakt med deg

  • Hvordan vi vil godta bestillingen din. For å inngå en kontrakt om å kjøpe produkter fra oss, må du ta følgende trinn: (i) du må legge til produktene du ønsker å kjøpe i handlekurven/vognen, og deretter fortsette til kassen. (ii) du kan sjekke ut som gjest eller opprette en ny konto. Hvis du er en eksisterende kunde, du må oppgi påloggingsinformasjonen din. Hvis du oppretter en ny konto, du må logge inn på den nye kontoen din. (iii) når du er logget inn, eller hvis du sjekker ut som gjest, du må deretter velge din foretrukne leveringsmetode og bekrefte bestillingen og ditt samtykke til disse salgsvilkårene. Hvis du sjekker ut som gjest, du må også oppgi leveringsadresse og e-postadresse. (iv) du vil bli overført til PayPal, eller Klarna som vil håndtere betalingen din på utsjekkingssiden. (v) vi vil deretter sende deg en innledende bekreftelse på at vi har mottatt bestillingen via e-post. Og (vi) når vi har sjekket om vi er i stand til å oppfylle bestillingen din, vil vi enten sende deg en ordrebekreftelse eller vi vil bekrefte via e-post at vi ikke kan oppfylle bestillingen din. Vi gjør deg oppmerksom på informasjonen nedenfor om aksept av bestillinger der du ønsker å dra nytte av alternativet Multi-Pay (se avsnitt 4 nedenfor). Vår aksept av bestillingen din vil finne sted når vi sender deg ordrebekreftelsen på e-post, og på dette tidspunktet vil en kontrakt eksistere mellom deg og oss.
  • Inndatafeil. Før du legger inn bestillingen din, vil du ha muligheten til å identifisere om du har gjort noen inndatafeil ved å sjekke det endelige sammendraget før betaling. Du kan korrigere disse inndatafeilene før du legger inn bestillingen ved å endre/fjerne dem i/fra handlekurven/vognen.
  • Hvis vi ikke kan godta bestillingen din. Hvis vi ikke kan godta bestillingen din, vil vi informere deg skriftlig om dette og vil ikke belaste deg for produktet. Dette kan for eksempel være fordi produktet er utsolgt, på grunn av uventede grenser for ressursene våre som vi ikke med rimelighet kunne planlegge for, fordi vi ikke har vært i stand til å fullføre godkjenningsprosessen for flere betalinger, eller fordi vi har identifisert en feil i prisen eller beskrivelsen av produktet.
  • Bestillingsnumrene dine. Vi vil tildele et ordrenummer til bestillingen din og fortelle deg hva det er når vi godtar bestillingen din. Det vil hjelpe oss hvis du kan fortelle oss ordrenummeret når du kontakter oss om bestillingen din.
  • Vi selger kun til under disse vilkårene i Norge. Vår nettside er utelukkende for markedsføring av våre produkter innenfor disse territoriene.

 

4. Våre produkter

  • Produktene kan variere litt fra bildene sine. Bildene av produktene på nettstedet vårt er kun til illustrasjonsformål. Selv om vi har gjort vårt ytterste for å vise fargene nøyaktig, kan vi ikke garantere at enhetens visning av fargene nøyaktig gjenspeiler fargen på produktene. Produktet ditt kan variere noe fra disse bildene.
  • Produktemballasjen kan variere. Emballasjen til produktet kan variere fra det som vises i bilder på nettstedet vårt.

 

5. Retten til å gjøre endringer

  • Hvis du av en eller annen grunn har forsinket bestillingen etter at du har gjennomgått produktene våre på nettet, må du huske på at vi forbeholder oss retten til å gjøre variasjoner i produktspesifikasjonene våre, og du kan ønske å sjekke spesifikasjonen og andre detaljer om produktet på nytt (inkludert prisen vi tar for produktet og eventuelle relaterte leveringskostnader) du bestiller.


6. Tilby produktene

  • Leveringskostnader – Norge. Vi tilbyr gratis standard levering til alle fastlandsadresser i Norge. Leveringskostnadene vises før du fullfører produktbestillingen.
  • Hvordan vi leverer. Gjeldende leveringsmetoder vises før du fullfører produktbestillingen. Alle produkter som bestilles gjennom vår nettside for levering Norge leveres ved standard levering. Mindre gjenstander (for eksempel tilbehør og reservedeler) leveres vanligvis med post. Større varer leveres vanligvis av en tredjeparts budtjeneste. Vi vil varsle deg om hvilken leveringsmetode vi vil bruke når vi sender ordrebekreftelsen.
  • Leveringstider. Der standard leveringstjeneste gjelder, tar vi sikte på å få ditt hovedenhetskjøp til deg innen én dag (ekskluderer helger og helligdager). Hvis du legger inn bestillingen før kl. 20.00, løper denne perioden fra slutten av virksomheten den dagen. Hvis du legger inn bestillingen etter kl. 20.00, løper denne perioden fra forretningsslutt neste dag. Deler og tilbehør leveres av Mail. Vi gjør det vi med rimelighet kan for å oppfylle leveringstidene som er angitt i denne delen. Disse kan imidlertid ikke garanteres.
  • Sporing av bestillingen din. Hvis bestillingen din blir levert med bud, kan du spore pakken din ved å klikke på koblingen i e-posten vi sender deg for å bekrefte forsendelsen.
  • Budleveranser.. Alle budleveranser må mottas personlig på leveringsadressen, og en signatur må oppgis. Våre leverandører av budtjenester kan varsle deg via telefon eller e-post før de forsøker å levere.
  • Ytterligere leveringsforsøk og henting av leveringsbud. Hvis et innledende leveringsforsøk fra budet mislykkes, kan vår leveringstjenesteleverandør gjøre ytterligere ett forsøk på å levere produktene dine. Hvis det andre leveringsforsøket mislykkes, vil våre leveringstjenesteleverandører legge igjen et kort på adressen din, med instruksjoner om hvordan du kan hente produktet ditt. Slike instruksjoner vil inkludere en tidsbegrensning for innsamling.
  • Leveringsproblemer.. Hvis du opplever problemer med en levering, kan du kontakte oss på telefon 4780024600. Hvis vår leverandør av leveringstjenester ikke kan levere produktene dine, og slik svikt skyldes at din eller din utpekte mottaker av produktene ikke er tilgjengelig på leveringsadressen eller leveringen på annen måte viser seg umulig under omstendigheter som ikke med rimelighet kunne anses som vårt ansvar (vi angir eksempler nedenfor), og du eller din stedfortreder ikke henter produktene dine fra vår leverandør av leveringstjenester innen den tid som er angitt på kortet som er igjen på adressen din, så kan vi samtykke i å arrangere ny levering av produktene, forutsatt at vi forbeholder oss retten til å belaste deg for de faktiske kostnadene ved ny levering (selv der den første leveransen var gratis). En indikativ liste over situasjoner der manglende levering vil være ditt ansvar er angitt nedenfor:
    • du oppga feil adresse for levering,
    • det er en feil i adressen for levering som ble oppgitt,
    • adressen for levering er ikke rimelig tilgjengelig,
    • adressen for levering kan ikke nås på en sikker måte, eller
    • der personlig kvittering kreves, er det ingen person tilgjengelig på adressen for levering for å akseptere levering og gi en signatur.
  • Hvis du ikke avtaler ny levering. Hvis du ikke henter produktene fra oss innen fristen som er angitt på kortet som er igjen på leveringsadressen, og du ikke avtaler ny levering av produktene, vil vi kontakte deg for ytterligere instruksjoner og kan belaste deg for lagringskostnader. Hvis vi, til tross for vår rimelige innsats, ikke kan kontakte deg eller avtaling av ny levering eller henting, kan vi avslutte kontrakten med deg.
  • Når du blir ansvarlig for varene. Et produkt som er varer vil være ditt ansvar fra det tidspunktet vi leverer produktet til adressen du ga oss eller deg eller en transportør organisert av deg, henter det fra oss.
  • Når du eier produkter, selger vi til deg Du eier produktene når vi har mottatt full betaling.
  • Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser utenfor vår kontroll. vis vår levering av produktene er forsinket av en hendelse utenfor vår kontroll, vil vi kontakte deg så snart som mulig for å gi deg beskjed, og vi vil iverksette tiltak for å minimere effekten av forsinkelsen. Forutsatt at vi gjør dette, vil vi ikke være ansvarlige for forsinkelser forårsaket av hendelsen, men hvis det er en risiko for betydelig forsinkelse, kan du kontakte oss for å avslutte kontrakten og motta refusjon for eventuelle produkter du har betalt for, men ikke mottatt.

 

7. Pris og betaling

  • Hvor finner du prisen for produktet? Prisen på produktet (som inkluderer MVA) vil være prisen som er angitt på ordresidene når du legger inn bestillingen. Vi tar alle rimelige forholdsregler for å sikre at prisen på produktet som anbefales til deg er riktig. Se imidlertid klausul 2 for hva som skjer hvis vi oppdager en feil i prisen på produktet du bestiller.
  • Hva skjer hvis prisen blir feil? Det er alltid mulig at, til tross for vår beste innsats, kan noen av produktene vi selger være feil priset. Vi vil normalt sjekke prisene før vi godtar bestillingen din, slik at vi vil belaste det lavere beløpet dersom produktets korrekte pris på bestillingsdatoen er mindre enn vår oppgitte pris på bestillingsdatoen. Hvis produktets korrekte pris på bestillingsdatoen er høyere enn prisen oppgitt til deg, vil vi kontakte deg for instruksjoner før vi godtar bestillingen. Hvis vi godtar og behandler bestillingen din der en prisfeil er åpenbar og umiskjennelig og med rimelighet kunne ha blitt anerkjent av deg som en feilprising, kan vi avslutte kontrakten, refundere deg eventuelle beløp du har betalt, og hvis vi krever det, sørge for retur av ethvert produkt som denne underklausulen gjelder for vår regning, men med din forståelse av situasjonen og assistansen vi får muligheten til å hente produktet.
  • Når du må betale og hvordan du må betale. Vi godtar betalinger med Mastercard, Visa, American Express, PayPal, eller Klarna. Du må betale for produktene i sin helhet før vi sender dem. Vi vil ikke belaste kreditt- eller debetkortet ditt før vi sender produktene til deg.
  • Vår Express Checkout-tjeneste leveres av Google Pay, Apple Pay, Klarna og PayPal. SharkNinja skal ikke holdes juridisk ansvarlig for noen slik tjeneste levert av betalingsleverandøren. Kontakt betalingsleverandøren direkte hvis du har spørsmål om tjenesten deres.
  • Når du betaler med kredittkort, behandles betalingen av betalingstjenesteleverandøren, som vi overfører informasjonen om bestillingen din til, inkludert navn, adresse, kontonummer, bankkode, muligens kredittkortnummer, fakturabeløp, valuta og transaksjonsnummer. Dine data vil bli videresendt utelukkende med det formål å behandle betalinger med betalingstjenesteleverandøren.
  • her
  • Klarna tilbyr følgende betalingsalternativer:
      • Direkte betalinger
      • Betal innen 30 dager
      • Kjøp nå betal senere
      • Betal i 3 avdrag

  • Når du betaler via nettleverandøren PayPal, må du alltid registrere deg hos PayPal eller allerede være registrert, bekrefte identiteten din ved å skrive inn tilgangsdataene dine og betalingsinstruksjonene til oss. Du vil motta mer informasjon under bestillingsprosessen og kan finne mer informasjon her.
  • Under bestillingsprosessen vil du bli omdirigert til nettstedet til nettleverandøren PayPal. For å kunne betale fakturabeløpet via PayPal, må du være registrert der eller registrere deg først, legitimere med tilgangsdataene dine og bekrefte betalingsordren til oss. Etter å ha lagt inn bestillingen i butikken, ber vi PayPal om å starte betalingstransaksjonen. Betalingstransaksjonen utføres automatisk av PayPal umiddelbart etterpå. Du vil motta mer informasjon under bestillingsprosessen.
  • Tilbakeføring av kreditt- og debetkort. Kreditt- og debetkortleverandører kan tillate deg å reversere en transaksjon på kortet ditt under en prosess som kalles «tilbakeføring». Det er spesifiserte grunner for at tilbakeføring kan være tilgjengelig, for eksempel varer som leveres til deg som ikke er som beskrevet eller er defekte, eller manglende levering av varer. Hvis du sender inn et krav om en tilbakeføring som ikke er berettiget under omstendighetene, uten at det berører våre andre rettigheter, du vil være ansvarlig for å betale oss, innen 28 dager etter datoen for tilbakeføringen, for følgende beløp: (i) der produkter som tilbakeføringen gjelder har blitt levert til deg, et beløp som tilsvarer et beløp som er tilbakebetalt av banken vår som følge av tilbakeføringskravet, (ii) beløpet på eventuelle kostnader som er gjort til oss av vår, eller din, bank eller betalingsbehandler eller kortutsteder i forbindelse med den uberettigede tilbakeføringen, (iii) alle våre andre rimelige kostnader, tap og utgifter som påløper i forbindelse med den uberettigede tilbakeføringen.
  • Oppsigelse. Uten at det berører våre andre rettigheter, hvis du sender inn et uberettiget kredittkort, debetkort eller annen tilbakeføring, kan vi avslutte kontrakten mellom oss for levering av de aktuelle produktene, sammen med enhver annen kontrakt mellom oss for levering av andre varer eller tjenester.

 

8. Din rett til å kansellere

  • Vår goodwill garanterer. Vær oppmerksom på at denne klausul 8, sammen med klausul 10, gjenspeiler goodwill-garantien som tilbys av SharkNinja Europe Ltd med registrert kontor på Dokkveien 1, Oslo, 0250 Norge til våre norske kunder. Vi er juridisk forpliktet til å levere produkter som er i samsvar med denne kontrakten. Denne goodwill-garantien påvirker ikke dine lovbestemte, obligatoriske juridiske rettigheter i forhold til defekte eller feilbeskrevne produkter. Vår goodwill-garanti kommer i tillegg til disse juridiske rettighetene. Råd om dine juridiske rettigheter er tilgjengelig fra Forbrukerrådet.
  • Tilbaketrekking høyre. Vær oppmerksom på at i henhold til relevant forbrukerlovgivning har du for de fleste produkter kjøpt på nettet en juridisk rett til å ombestemme deg og kansellere kontrakten innen 14 dager etter mottak og motta en refusjon.
  • Utvidet angrerett. Bestemmelsene i denne klausul 8 er mer sjenerøse enn dine lovbestemte rettigheter. I henhold til disse vilkårene samtykker vi i å forlenge perioden du kan kansellere kontrakten innen, slik at du har 30 dager etter den dagen du (eller noen du nominerer) mottar produktet(-ne) for å kansellere kontrakten, med mindre produktene dine er delt inn i flere leveranser over forskjellige dager, i så fall har du inntil 30 dager etter den dagen du (eller noen du nominerer) mottar den siste leveransen for å kansellere kontrakten.
  • Slik forteller du oss at du vil kansellere. For å kansellere en kontrakt under denne klausul 8, må du informere oss om din beslutning om å kansellere kontrakten din med klar erklæring. Du kan gjøre dette på en av følgende måter:
    • Telefon. Ring kundeservice på 4780024600.
    • Via post.. Skriv ut skjemaet [https://support.sharkclean.no/Contact-Us]
      og send det via post til oss på adressen på skjemaet. Eller bare skriv til oss på den adressen, inkludert detaljer om hva du kjøpte, når du bestilte det eller mottok det og ditt navn og adresse. Se også punkt 15.
    • By email.
  • Retur av produkter. Hvis du kansellerer en kontrakt i henhold til denne klausul 8, må du returnere produktene til oss innen 14 dager etter kansellering. Vi gjør tilgjengelig en gratis returordning. Du vil bli informert på kanselleringstidspunktet om hvordan du kan dra nytte av dette – det innebærer å ta produktet trygt og sikkert pakket til et nominert innsamlingssted.
  • Innsamling av produkter. I stedet for den gratis returordningen, når du kansellerer kontrakten i henhold til denne klausul 8, kan du i stedet velge å få produktet hentet fra den opprinnelige leveringsadressen, mot et gebyr på £ 15 inkl MVA. Ha et debet- eller kredittkort tilgjengelig når du kontakter oss hvis du ønsker å benytte deg av dette alternativet.
  • Sende produkter tilbake til oss. Hvis du kansellerer under denne klausul 8 og ikke ønsker å bruke gratis returordningen eller hentetjenesten nevnt ovenfor, bør du returnere dem på egen bekostning til følgende adresse: Kundeservice, Dokkveien 1, Oslo, 0250 Norge.
  • Hvis det utstedes refusjon. Hvis du kansellerer en kontrakt i henhold til denne klausul 8, vil vi refundere deg med metoden du brukte for betaling. Vi kan imidlertid redusere refusjonen av prisen for å gjenspeile eventuell reduksjon i verdien av varene, hvis dette er forårsaket av at du håndterer dem på en måte som ikke ville være tillatt i en butikk. Hvis vi refunderer deg den betalte prisen før vi er i stand til å inspisere varene og senere oppdager at du har håndtert dem på en uakseptabel måte, må du betale oss et passende beløp.

 

9. Hvis det er et problem med produktet

  • Vær oppmerksom på at vi gjør forskjellige ordninger for retur av produkter der du informerer oss om at du har en klage knyttet til ethvert produkt vi har levert deg. Kontakt vårt kundeserviceteam på 4780024600 eller e-post, vi vil forklare hvordan vi vil hjelpe deg med å fullføre returen av produktene til oss.


10. Vår kommersielle garanti for produktene

  • Tolkning. Denne garantien kommer i tillegg til, og påvirker ikke, noen rettigheter du har under, obligatoriske forbrukervarelover i din jurisdiksjon.
  • Geografisk omfang. Garantien gjelder for produkter kjøpt av kunder i Norge.
  • Garantiens varighetMed denne garantien garanterer vi at produktene er fri for defekter i materialer og utførelse på leveringsdatoen og for perioden som er spesifisert i detaljene vi tilbyr på vår nettside for det aktuelle produktet. Standardgarantien på våre produkter er en 1 års garanti.
  • Hvordan registrerer jeg min utvidede SharkNinja-garanti? Du kan registrere garantien din på nett innen 28 dager etter kjøpet. For å registrere deg på nett, gå til Sharkclean.co.uk/register-guarantee. For å spare tid trenger du følgende informasjon om maskinen:
    • Serienummer (på maskinklassifiseringsetiketten)
    • Datoen du kjøpte maskinen (kvittering eller leveringsseddel)
  • VIKTIG
    • Både 12 måneder og utvidet 4 års garanti vil bare dekke produktet fra kjøpsdato.
    • Ta vare på kvitteringen til enhver tid. Hvis du trenger å bruke din utvidede garanti, trenger vi kvitteringen din for å bekrefte at informasjonen du har gitt oss er riktig. Manglende evne til å produsere en gyldig kvittering kan ugyldiggjøre garantien.
  • Hvis produktet innen garantiperioden fastslås å være defekt ved riktig bruk på grunn av feil i materialer eller utførelse, vil vi, uten å betale for arbeid eller deler, reparere eller (etter eget skjønn) erstatte produktene eller dets defekte deler, underlagt vilkårene og begrensningene nedenfor.
  • Garantitjenester vil kun bli gitt hvis produktet ble kjøpt fra en autorisert forhandler eller direkteskjema selv, og det er en gyldig kvittering eller kjøpsbevis med hensyn til produktet som viser kjøpsdatoen.
  • Utelukkelser. Denne garantien dekker ikke:
    • reparasjon eller utskifting av deler som kreves på grunn av slitasje,
    • skade, defekter eller endringer på produktet som følge av:
      • ulykke eller forsømmelse,
      • forsettlig skade,
      • misbruk, inkludert unnlatelse av å installere eller bruke produktet til sitt normale formål, eller i samsvar med instruksjonene som er gitt,
      • unnlatelse av å lagre produktet i henhold til instruksjonene som er gitt,
      • unnlatelse av å ta vare på, eller vedlikeholde, produktet i henhold til instruksjonene som er gitt,
      • overdreven varme, overspenning, overskudd eller feil strømforsyning eller inngangsspenning, eller bruk av produktet under unormale arbeidsforhold,
      • endring, reparasjon eller forsøk på reparasjon av produktet av noen som ikke er en av våre autoriserte reparatører.
    • reparasjon eller erstatning hvis du har valgt alternativet Multi-Pay, og ikke har betalt i henhold til denne ordningen innen forfallsdatoen.
  • Slik fremsetter du et krav under garantien. I tilfelle det oppstår en feil, bør du ringe vår kundeservice på tlf. 4780024600. Vi vil diskutere med deg feiltypen. Du kan bli bedt om å returnere produktet til oss. Vi vil gi deg instruksjoner for å hjelpe deg med å gjøre dette, i tilfelle du har et gyldig krav. Alternativt kan vi sende deg et erstatningsprodukt, eller en del for produktet, med bud eller post og be om at du trygt avhender det defekte produktet, eller en del av produktet.

 

11. Vårt ansvar for tap eller skade påført deg

  • Vi er ansvarlige overfor deg for forutsigbare tap og skader forårsaket av oss. Hvis vi ikke overholder disse vilkårene, er vi ansvarlige for tap eller skade du lider som er et forutsigbart resultat av at vi bryter denne kontrakten eller at vi ikke bruker rimelig aktsomhet og dyktighet. Tap eller skade er forutsigbart hvis det enten er åpenbart at det vil skje eller hvis både vi og du visste at det kunne skje på det tidspunktet kontrakten ble inngått.
  • Vi utelukker eller begrenser ikke på noen måte vårt ansvar overfor deg der det ville være ulovlig å gjøre det. Dette inkluderer ansvar for død eller personskade forårsaket av vår uaktsomhet eller uaktsomhet fra våre ansatte, agenter eller underleverandører; for svindel eller bedragersk uriktig fremstilling; for brudd på dine juridiske rettigheter i forhold til produktene, inkludert retten til å motta produkter som er: som beskrevet og samsvarer med informasjon vi har gitt deg og eventuelle prøver eller modeller som du har sett eller undersøkt; av tilfredsstillende kvalitet; egnet for et bestemt formål som er gjort kjent for oss; forsynt med rimelig dyktighet og omsorg, og der installert av oss, riktig installert; og for defekte produkter.
  • Vi er ikke ansvarlige for tap av forretninger. Vi leverer kun produktene til privat bruk. Hvis du bruker produktene til kommersielle, forretningsmessige eller videresalgsformål, vil vi ikke ha noe ansvar overfor deg for tap av fortjeneste, tap av virksomhet, forretningsavbrudd eller tap av forretningsmulighet.

 

12. Tvisteløsning

  • Forbrukere som er misfornøyde med vår håndtering av klager angående onlineavtaler, kan sende inn en klage til Europakommisjonens nettbaserte plattform for tvisteløsning (ODR), se https://ec.europa.eu/consumers/odr/
  • Alternativt har du muligheten til å sende inn en klage direkte til Forbrukerrådet for mekling. Hvis mekling mislykkes, kan forbrukeren sende inn en klage til Forbrukerklageutvalget, se http://www.forbrukerklageutvalget.no.

 

13. Andre viktige begreper

  • Vi kan overføre denne avtalen til noen andre. Vi kan overføre våre rettigheter og forpliktelser i henhold til disse vilkårene til en annen organisasjon. Vi vil alltid informere deg skriftlig hvis dette skjer, og vi vil sørge for at overføringen ikke vil påvirke dine rettigheter i henhold til kontrakten.
  • Ingen andre har noen rettigheter i henhold til denne kontrakten (unntatt noen du gir garantien videre til). Denne kontrakten er mellom deg og oss. Ingen annen person skal ha noen rettigheter til å håndheve noen av sine vilkår, unntatt som forklart i klausul 2 med hensyn til defektkrav. Ingen av oss trenger å få avtalen til noen annen person for å avslutte kontrakten eller gjøre noen endringer i disse vilkårene.
  • Hvis en domstol finner en del av denne kontrakten ulovlig, vil resten fortsette i kraft./strong>. Hver av klausulene i disse vilkårene opererer separat. Hvis en domstol eller relevant myndighet bestemmer at noen av dem er ulovlige, vil de gjenværende avsnittene forbli i full kraft og effekt.
  • Selv om vi forsinker håndhevelsen av denne kontrakten, kan vi fortsatt håndheve den senere. Hvis vi ikke umiddelbart insisterer på at du gjør noe du er pålagt å gjøre i henhold til disse vilkårene, eller hvis vi forsinker å ta skritt mot deg i forbindelse med brudd på denne kontrakten, vil det ikke bety at du ikke trenger å gjøre disse tingene, og det vil ikke hindre oss i å ta skritt mot deg på et senere tidspunkt. Hvis du for eksempel går glipp av en betaling og vi ikke jager deg, men vi fortsetter å levere produktene, kan vi fortsatt kreve at du foretar betalingen på et senere tidspunkt.
  • Hvilke lover som gjelder for denne kontrakten og hvor du kan reise søksmål.. Disse vilkårene er underlagt engelsk lov, og du kan fremme søksmål med hensyn til produktene i engelske domstoler.
    • Domstoler i enkelte land (inkludert Norge) kan ikke anvende engelsk lov i den grad det gir forbrukeren mindre rettigheter enn det som er pålagt av obligatorisk nasjonal lovgivning. I slike tilfeller vil landets lover avgjøre hvilken lov som gjelder for slike tvister knyttet til vår garanti og/eller defekte krav.
    • Forbrukere som har inngått en avtale med en bedrift for varer eller tjenester for personlig bruk, kan sende inn et søksmål mot virksomheten på deres generelle jurisdiksjon.

     

    14. Avhending av elektrisk og elektronisk utstyr

    • For å beskytte naturressurser og redusere potensielle miljøpåvirkninger og helsepåvirkninger, skal elektrisk og elektronisk avfall («WEEE») ikke kastes sammen med vanlig husholdningsavfall, men i stedet samles inn separat for passende behandling og avhending.
    • SharkNinja Europe can recycle your item free of charge, however, the following conditions must be met:
      • Hvis du vil ha informasjon om nærmeste autoriserte WEEE-innsamlingssted, kan du kontakte lokale myndigheter eller avfallshåndteringstjenester. Hvis produktet inneholder flyttbare batterier eller akkumulatorer, må du sørge for at de tas ut for separat avhending. Ved å ta enheten til et innsamlingssted for WEEE støtter du resirkulering og gjenoppretting av elektrisk og elektronisk utstyr.

      15. Skjema for kansellering

      Fyll ut og returner skjemaet nedenfor kun hvis du ønsker å trekke deg fra kontrakten.

      • Til: Dokkveien 1, Oslo, 0250 Norge
      • Jeg/vi kunngjør herved at jeg/vi [*] ønsker å utøve angreretten i forbindelse med min/vår [*) kjøpsavtale for følgende varer [*]/levering av følgende tjenester [*)
      • Jeg/vi bestilte [*] den [*] og mottok den/de den [*]
      • Fornavn:
      • Etternavn:
      • E-post:
      • Telefon:
      • Bestillingsnummer:
      • Adresse:
      • Dato:
      • Underskrift av forbruker (kun hvis dette skjemaet er sendt inn i papirkopi)

Trenger du å kontakte oss? Klikk her for å se støtteinformasjon.

Rask, gratis levering 7 dager i uken.*

Vi vet at livet er travelt, så vår leveringstjeneste er designet for å passe rundt deg. GetFast, Free Delivery hver dag, inkludert helger – pluss fleksible alternativer for å gjøre det enkelt og praktisk å motta bestillingen din.

  • Du får en leveringstid på 1 time, slik at du ikke trenger å vente
  • Vi holder deg oppdatert – bare skriv inn et telefonnummer eller en e-postadresse i kassen for å motta bestillingsoppdatering og sporing.

* på hovedenheter. Deler og tilbehør leveres av Mail. Ekskluderer nasjonale helligdager.
For å hjelpe deg med å spore bestillingen din, anbefaler vi at du laster ned den relevante budappen. Denne tjenesten er tilgjengelig når bestillingen er sendt og budet er bekreftet.

Leveringssteder

Vi leverer til adresser over hele fastlands-Norge. Vi kan for øyeblikket ikke levere til BFPO-adresser.
Retningslinjer for levering

(1) Introduksjon

Disse retningslinjene for levering gir detaljer om leveringsmetoder, leveringsperioder og leveringskostnader som gjelder for bestillinger av våre produkter gjort gjennom vår nettside eller via e-post eller telefon.
Disse retningslinjene er ikke ment å og skaper ikke rettskraftige rettigheter og forpliktelser. Det indikerer bare vår vanlige praksis i forhold til levering av produkter.

(2) Gratis levering

Vi tilbyr gratis standardlevering til alle Norges fastlandsadresser på alle bestillinger.

(3) Leveringsmetoder

Vi vil levere til følgende land og territorier:
Fastlands-Norge
Hvis adressen for levering av bestillingen din er en norsk fastlandsadresse, kan du velge blant følgende leveringsmetoder:

  • Standard levering

(4) Leveringsperioder

Hovedenheter

Hvis du legger inn bestillingen før kl. 20.00 på en arbeidsdag (mandag – fredag), vil vi forsøke å levere bestillingen din neste dag.
Vi vil forsøke å levere eventuelle bestillinger som legges inn før kl. 20.00 i helgen neste dag.
Denne tabellen viser de typiske leveringsperiodene for de ulike leveringsmetodene.

Bestill dag Typisk leveringsperiode
Mandag – fredag før kl. 20.00 Neste dag
Lørdag – søndag før kl. 20.00 Neste dag

Disse periodene er kun veiledende, og selv om vi vil bruke kommersielt rimelige tiltak for å sikre at du mottar leveransen i god tid, garanterer vi ikke levering før slutten av den angitte perioden.
Forsinkelser kan skyldes nasjonale ferieperioder og ugunstige værforhold.

(5) Leveringskostnader

Vi tilbyr gratis standardlevering til alle adresser i Norge på alle bestillinger.

(6) Sporing av levering

Du vil bli sendt via e-post når leveringen sendes med et sporingsnummer og en kobling til transportøren.

(7) Mottak og signatur

Alle leveranser skal mottas personlig på leveringsadressen, og signatur skal gis.
Våre leverandører av leveringstjenester kan varsle deg via telefon/e-post før de forsøker å levere.

(8) Ytterligere leveranser og henting

Hvis et innledende leveringsforsøk mislykkes, kan våre leveringstjenesteleverandører gjøre ytterligere et forsøk på å levere produktene dine.
Hvis det andre leveringsforsøket mislykkes, vil våre leveringstjenesteleverandører legge igjen et kort på adressen din, med instruksjoner om hvordan du kan hente produktet ditt. Slike instruksjoner vil inkludere en tidsbegrensning for innsamling.

(9) Leveringsproblemer

Hvis du opplever problemer med en levering, kan du kontakte oss på telefon 4780024600 veller via nettstedet vårt på www.sharkclean.co.uk/customer-care. Hvis vår leveringstjenesteleverandør ikke er i stand til å levere produktene dine, og en slik feil er din feil, og du ikke henter produktene dine fra vår leveringstjenesteleverandør innen den tiden som er angitt på kortet som er igjen på adressen din, kan vi godta å ordne med ny levering av produktene, forutsatt at vi forbeholder oss retten til å belaste deg for de faktiske kostnadene ved ny levering (selv når den første leveringen var gratis).
En indikativ liste over situasjoner der manglende levering vil være ditt ansvar er angitt nedenfor:

  • du oppga feil adresse for levering,
  • det er en feil i adressen for levering som ble oppgitt,
  • adressen for levering er ikke rimelig tilgjengelig,
  • adressen for levering kan ikke nås på en sikker måte, eller
  • der personlig kvittering kreves, er det ingen person tilgjengelig på adressen for levering for å akseptere levering og gi en signatur.

Retningslinjer for returer

(1) Venteperiode

Du har en juridisk rett til å kansellere en kontrakt om å kjøpe et produkt eller produkter fra oss når som helst innenfor perioden som begynner når kontrakten trer i kraft og slutter 30 dager etter dagen du mottok produktet (hvis kontrakten din er for et enkelt produkt) eller dagen da du mottok det siste av de separate produktene som ble bestilt.

For å kansellere en kontrakt på denne måten, må du gi oss skriftlig varsel om kansellering. Den enkleste måten å gjøre dette på er å sende den skriftlige meldingen til vårt kundeserviceteam via kontaktskjemaet på vår støtteside: Her.
Vi sender deg en e-post for å bekrefte at vi har mottatt kanselleringen din.

Hvis du kansellerer en kontrakt på dette grunnlaget, må du straks returnere produktene til oss, i samme tilstand som du mottok dem. Produktene skal returneres til følgende adresse:
SharkNinja Europe Ltd.
Oppmerksomhet
Dokkveien 1, Oslo, 0250 Norge

Hvis du kansellerer en kontrakt på dette grunnlaget, vil du bli refundert i sin helhet (inkludert kostnaden ved å sende produktene til deg, opptil det beløpet forbrukeren ville ha betalt for den minst kostbare vanlige og generelt akseptable typen levering som tilbys). Men du vil være ansvarlig for å betale kostnadene ved å returnere produktet til oss, bortsett fra at hvis du har returnert produktene til oss i henhold til dette avsnitt 9 fordi de er defekte eller feilbeskrevet, vi vil refundere prisen på produktene i sin helhet (inkludert kostnaden ved å sende produktene til deg, opptil det beløpet forbrukeren ville ha betalt for den minst kostbare vanlige og generelt akseptable typen levering som tilbys) sammen med eventuelle rimelige kostnader du pådrar deg ved retur av produktene til oss.

Hvis du kansellerer en kontrakt på dette grunnlaget og du ikke returnerer produktene til oss, kan vi tilby å gjenopprette produktene og belaste deg for kostnadene vi pådrar oss ved å gjøre det. På samme måte, hvis du returnerer produktene for vår regning, kan vi overføre den utgiften til deg.

(2) Vår garanti for produktene

Vi gir en garanti om at ved levering og i en periode på 12 måneder fra levering, skal produktene være fri for materielle defekter. Vær oppmerksom på at du kan ha ytterligere lovbestemte rettsmidler i henhold til lokale obligatoriske forbrukerlover. Denne garantien gjelder ikke for defekter i produktene som oppstår fra:

(a) rimelig slitasje,
(b) forsettlig skade, unormale lagrings- eller arbeidsforhold, ulykke, uaktsomhet av deg eller av en tredjepart,
(c) hvis du ikke bruker eller bruker produktene i henhold til bruksanvisningen, eller
(d) enhver endring eller reparasjon av deg eller av en tredjepart som ikke er en av våre autoriserte reparatører.

Ingenting i disse salgsvilkårene påvirker dine juridiske rettigheter i forhold til produkter som er defekte eller ikke som beskrevet. Vår garanti for produktene kommer i tillegg til disse juridiske rettighetene. Råd om dine juridiske rettigheter er tilgjengelig fra Forbrukerrådet.

(3) Refusjoner

Hvis du kansellerer en kontrakt og har rett til refusjon, vil vi refundere eventuelle penger mottatt fra deg ved hjelp av samme metode som opprinnelig ble brukt av deg til å betale for kjøpet ditt.

Vi vil behandle refusjonen du har krav på så snart som mulig, og i alle tilfeller innen 30 dager etter:
(a) hvis du har mottatt produktet og vi ikke har tilbudt å hente det fra deg, dagen vi mottok produktet eller (hvis tidligere) dagen du leverer bevis på at du har sendt produktet tilbake til oss, eller
(b) hvis du ikke har mottatt produktet eller du har mottatt det, og vi har tilbudt å hente det fra deg, den dagen du informerer oss om din beslutning om å kansellere kontrakten.

Betingelsene nedenfor beskriver forutsetningene og omfanget av garantien vår. De påvirker ikke dine lovbestemte rettigheter eller forpliktelsene til din forhandler og din kontrakt med dem.

A. Disse vilkårene og betingelsene

  • Hva disse vilkårene dekker. Begrepene nedenfor beskriver forutsetningene og omfanget av garantien vår. De påvirker ikke dine lovbestemte rettigheter eller forpliktelsene til forhandleren din og din kontrakt med dem, se avsnitt N.
  • Hvorfor du bør lese dem. Les disse vilkårene nøye, da de inneholder viktig informasjon om din SharkNinja-produktgaranti. Les spesielt garantiekskluderingene i avsnitt H.
  • Kun forbrukervilkår. Disse vilkårene gjelder bare for forbrukere og gjelder ikke hvis du handler i løpet av din virksomhet, handel eller yrke.
  • Endringer i disse vilkårene. Vi endrer disse vilkårene fra tid til annen. Hver gang du foretar et kjøp hos oss, må du sjekke garantivilkårene for å sikre at du forstår vilkårene som gjelder på det tidspunktet.

B. Informasjon om oss og hvordan du kontakter oss

  • Hvem vi er. Vi er SharkNinja Europe Limited, et selskap registrert i England og Wales. Selskapets registreringsnummer er 08492819 og vårt registrerte kontor er på SharkNinja, Dokkveien 1, Oslo, 0250 Norge. Vårt registrerte MVA-nummer er 210 6248 590.
  • Slik fremsetter du et krav:
    • Du kan kontakte oss ved å ringe kundeservice på tlf. 4780024600
    • Du kan skrive til oss på kundeservice, SharkNinja, Dokkveien 1, Oslo, 0250 Norge
    • Bruk vår nettportal:
      • SharkNinja: Klikk HER for å sende inn et krav
    • Hvordan vi kan kontakte deg. Hvis vi må kontakte deg, vil vi gjøre det via telefon eller ved å skrive til deg på e-postadressen eller postadressen du oppgir til oss når du fremsetter kravet ditt.

C. SharkNinja garanterer

Et husholdningsapparat som en støvsuger utgjør en betydelig investering. Ditt nye produkt må fungere riktig så lenge som mulig. Garantien det følger med er en viktig vurdering – og gjenspeiler hvor mye tillit produsenten har til sitt produkt og produksjonskvalitet.

Hvert Shark-produkt leveres med en gratis dele- og arbeidsgaranti, forutsatt at du kjøper det fra oss direkte via www.sharkclean.co.uk eller gjennom en forhandler som er autorisert til å selge det produktet. Vær oppmerksom på at et produkt kjøpt fra andre steder ikke vil dra nytte av denne garantien. Dette påvirker ikke dine lovbestemte rettigheter.

Du kan også finne støtte på nettet ved å gå til kundestøttedelen på nettstedet vårt.

D. Registrering

For å dra nytte av vår utvidede garanti (se F for mer informasjon om varigheten) må du registrere produktet ditt innen 28 dager etter kjøpet når det kjøpes fra en forhandler. Se nedenfor for mer informasjon. Klikk her for å registrere garantien din*. Hvis du har kjøpt direkte fra SharkClean Norway, blir garantien din automatisk registrert for deg.

Du vil fortsatt ha nytte av en 12-måneders første garanti uten registrering. Hvis du ikke registrerer et produkt fra en forhandler, vil det føre til at et garantikrav utenfor den 12-måneders første garantien blir avvist.
Vær oppmerksom på at renoverte enheter har 1 års garanti.

E. Utskifting under garanti

Hvis du ønsker å kreve under garantien etter registrering, er det en fast prosess som vi følger for å støtte deg under feilsøkingen:

  • Du bør gi oss kjøpsbevis utstedt av den opprinnelige forhandleren, med mindre du kjøper direkte fra SharkNinja Europe Ltd.
  • Vi vil fullføre en feilsøkingsøkt på nett eller telefon med deg for å identifisere om det er en feil og om vi anser at det er en produksjonsfeil. Vi vil finne den beste mulige løsningen for å løse problemet ditt.
  • Etter eller under feilsøkingsøkten vil vi gi deg beskjed om vi kan reparere produktet eller om vi vil erstatte det uten å forsøke å reparere det. Som en etisk næringsdrivende prøver vi alltid å reparere enheten din i første omgang.
  • Hvis vi krever at du returnerer enheten din til oss for reparasjon eller vurdering, sender vi deg en gratis returetikett slik at du kan sende varen tilbake til oss via en av våre Pick-Up Shops. Som angitt i våre retningslinjer for returer, må varen være bokset, når du tar den til Pick-Up Shops. Vær oppmerksom på at dette ikke trenger å være originalemballasjen.
  • I tilfelle vi identifiserer en produksjonsfeil, vil vi tilby deg en erstatningsenhet. Hvis det ikke allerede er mottatt, må du sende det defekte produktet tilbake til oss for inspeksjon og verifisering av feilen. Når det er behandlet, vil erstatningsproduktet automatisk bli frigitt.
  • Vær oppmerksom på at hvis vi under vår inspeksjon oppdager at produktskade faller inn under en av våre utelukkelser (inkludert misbruk av forbrukere) og derfor ikke dekkes av denne garantien (se avsnitt H for mer informasjon), vil vi kontakte deg for å gi deg beskjed.
  • Som et bærekraftig selskap som er forpliktet til å redusere avfall, kan vi tilby å reparere produktet for deg hvis skaden faller utenfor det som dekkes av denne garantien. Denne reparasjonen vil imidlertid bli belastet (vi godtar betaling med Mastercard, Visa og American Express). Vi vil informere deg om beløpet og vil kreve ditt samtykke og betaling før vi starter reparasjonen. Hvis du ikke ønsker å fortsette med reparasjonen, vil vi returnere produktet til deg gratis, eller hvis du ber om det, vil vi avhende produktet på dine vegne.
Grad Beskrivelse
Som ny Dette er elementer der selve produktet er nytt og ikke viser noen påviselige tegn på bruk, akkurat som du forventer det skal være når det ble åpnet for aller første gang. Original ytre beskyttende innpakning kan mangle, men originalemballasjen er intakt og uberørt.
A+ Dette er elementer der selve produktet er som nytt og ikke viser noen påviselige tegn på bruk, akkurat som du forventer det skal være når det ble åpnet for aller første gang. Det kan imidlertid være overfladisk emballasjeskade eller klistremerker på esken.
A Dette er elementer der selve produktet er nesten like nytt og kan ha blitt brukt en eller to ganger. Forvent mindre kosmetiske skraper eller riper, men ingenting som ville påvirke din bruk eller glede av varen. Det kan være overfladisk emballasjeskade eller klistremerker på esken.

Standarder for erstatningsenhet:

Grad Beskrivelse
Som ny Dette er elementer der selve produktet er som nytt og ikke viser noen påviselige tegn på bruk, akkurat som du forventer det skal være når det ble åpnet for aller første gang. Det kan imidlertid være overfladisk emballasjeskade eller klistremerker på esken.
Grad A Dette er elementer der selve produktet er nesten like nytt og kan ha blitt brukt en eller to ganger. Forvent mindre, lette kosmetiske skraper, riper, merker eller bulker, men ingenting som vil påvirke din bruk eller glede av varen. Det kan være overfladisk emballasjeskade eller klistremerker på esken.

F. Hvor lenge varer garantiperioden?

Alle SharkClean hovedenheter har en 12-måneders garanti, unntatt deler og tilbehør.

Støvsugere (ikke håndholdte).

Vår tillit til vår design og kvalitetskontroll betyr at din nye SharkNinja-støvsuger er garantert i totalt 5 år.

Trådløse håndholdte støvsugere

Våre trådløse håndholdte støvsugermodeller dekkes av en 12-måneders garanti som kan utvides til en total garantiperiode på 2 år, underlagt registrering.

Dampmopper

Våre dampmopper er dekket av en 12-måneders garanti, som kan utvides til en total garantiperiode på 2 år underlagt registrering.

G. Vår rett til å avvise et garantikrav

Hvis du har kjøpt produktet fra en forhandler som ikke var autorisert til å selge produktet, vil produktet ikke dra nytte av denne garantien, og vi vil avvise garantikravet ditt. Hvis du har kjøpt produktet gjennom et av våre spesialtilbudsnettsteder på avbetaling og kontoen er på etterskudd, vil garantien være ugyldig til kontoen er hentet opp til dags dato.

H. Utelukkelser

Denne produktgarantien dekker ikke:

  • reparasjon eller utskifting på grunn av slitasje,
  • skade, defekter eller endringer på produktet som følge av:
  • ulykke eller forsømmelse,
  • forsettlig skade,
  • misbruk, inkludert unnlatelse av å installere eller bruke produktet til sitt normale formål, eller i samsvar med instruksjonene som er gitt,
  • unnlatelse av å lagre produktet i henhold til instruksjonene som er gitt,
  • unnlatelse av å ta vare på, eller vedlikeholde, produktet i henhold til instruksjonene som er gitt,
  • overdreven varme, overspenning, overskudd eller feil strømforsyning eller inngangsspenning, eller bruk av produktet under unormale arbeidsforhold,
  • endring, reparasjon eller forsøk på reparasjon av produktet av noen som ikke er en av våre autoriserte reparatører.

Dette vil inkludere alle deler eller hovedenheter som kan trenge utskifting under garantivilkårene.

I. Hva skjer når garantien min går ut?

SharkNinja designer ikke produkter for å vare i en begrenset periode. Vi forstår at det kan være et ønske om at kundene våre ønsker å reparere støvsugerne sine etter at garantien er utløpt. I dette tilfellet kan du kontakte vår gratis telefon kundeservice hjelpelinje og spørre om vår «utenfor garanti»-program, på 4780024600.

J. Reparasjon av produktene

  • Vi er ikke ansvarlige for støvsugeren din før vi faktisk har mottatt den, så det kan være lurt å ordne forsikring for tap eller skade mens den er i transitt.
  • Hvis vi ikke er i stand til å utføre en reparasjon. Hvis vi på noe tidspunkt etter at vi har begynt reparasjonen, finner vi ut at vi ikke er i stand til å utføre reparasjonen, vil vi kontakte deg for å gi deg beskjed og vil refundere deg eventuelle beløp som er betalt.
  • Reparasjonstid. Vi tar sikte på å utføre alle reparasjoner, eller å konkludere med at reparasjonen ikke kan utføres, innen 3–5 virkedager etter mottak av støvsugeren. Hvis dette ikke er mulig, vil vi kontakte deg for å gi deg beskjed.
  • Returnere produktet til deg. Reparerte produkter (eller produkter som ikke kan repareres) vil bli returnert til deg av vår standard leveringstjeneste. Bordstøvsugere leveres vanligvis med stolpe. Andre støvsugere leveres vanligvis av en tredjeparts budtjeneste. Vi vil varsle deg om hvilken leveringsmetode vi vil bruke, og når du kan forvente støvsugeren din.
  • Leveringskostnad. Vi betaler leveringskostnaden.
  • Leveringsproblemer. Hvis du opplever problemer med en ny levering, kan du kontakte oss på telefon 4780024600 eller via nettstedet vårt på sharkclean.co.uk/customer-care.
  • Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser utenfor vår kontroll. Hvis levering av produktet forsinkes av en hendelse utenfor vår kontroll, vil vi kontakte deg så snart som mulig for å gi deg beskjed, og vi vil iverksette tiltak for å minimere effekten av forsinkelsen. Forutsatt at vi gjør dette, vil vi ikke være ansvarlige for forsinkelser forårsaket av hendelsen.

K. Vår reparerte produktprodusents garanti for produktene

  • Produsentens garanti.
  • Geografisk omfang. Den reparerte produktgarantien gjelder for produkter som repareres for kunder som befinner seg i Norge.
  • Varighet. Vi garanterer det reparerte produktet for den gjenværende tiden under den eksisterende produktgarantien. Hvis du for eksempel fremsetter et garantikrav for en registrert støvsuger i det andre året av garantien, vil det reparerte produktet ha 3 gjenværende år igjen av garantien. (Vær oppmerksom på at det kan være noen unntak for dette som gjelder for visse deler, f.eks. batterier, se det opprinnelige garantidokumentet).
  • Slik fremsetter du et krav i henhold til garantien fra produsenten av det reparerte produktet. Hvis det oppstår en feil, bør du ringe vår kundeservice på 4780024600 og følge den vanlige garantikravprosessen beskrevet ovenfor.

L. Vårt ansvar for tap eller skade påført deg

  • Vi er ansvarlige overfor deg for forutsigbare tap og skader forårsaket av oss. Hvis vi ikke overholder disse vilkårene, er vi ansvarlige for tap eller skade du lider som er et forutsigbart resultat av at vi bryter denne kontrakten eller at vi ikke bruker rimelig aktsomhet og dyktighet. Tap eller skade er forutsigbart hvis det enten er åpenbart at det vil skje eller hvis både vi og du visste at det kunne skje på det tidspunktet kontrakten ble inngått.
  • Vi utelukker eller begrenser ikke på noen måte vårt ansvar overfor deg der det ville være ulovlig å gjøre det. Dette inkluderer ansvar for død eller personskade forårsaket av vår uaktsomhet eller uaktsomhet fra våre ansatte, agenter eller underleverandører; for svindel eller bedragersk uriktig fremstilling; for brudd på dine juridiske rettigheter i forhold til varene.
  • Vi er ikke ansvarlige for tap av forretninger. Vi vil ikke ha noe ansvar overfor deg for tap av fortjeneste, tap av virksomhet, forretningsavbrudd eller tap av forretningsmulighet.

M. Hvordan vi kan bruke dine personopplysninger

Vi vil kun bruke dine personopplysninger som angitt i vår personvernerklæring.

N. Andre viktige begreper

  • Vi kan overføre denne avtalen til noen andre. Vi kan overføre våre rettigheter og forpliktelser i henhold til disse vilkårene til en annen organisasjon. Vi vil alltid informere deg skriftlig hvis dette skjer, og vi vil sørge for at overføringen ikke vil påvirke dine rettigheter i henhold til kontrakten.
  • Ingen andre har noen rettigheter i henhold til denne kontrakten (unntatt noen du gir garantien videre til). Denne kontrakten er mellom deg og oss. Ingen annen person skal ha noen rettigheter til å håndheve noen av vilkårene. Ingen av oss trenger å få avtalen til noen annen person for å avslutte kontrakten eller gjøre noen endringer i disse vilkårene.
  • Hvis en domstol finner en del av denne kontrakten ulovlig, vil resten fortsette i kraft. Hver av klausulene i disse vilkårene opererer separat. Hvis en domstol eller relevant myndighet bestemmer at noen av dem er ulovlige, vil de gjenværende avsnittene forbli i full kraft og effekt.
  • Selv om vi forsinker håndhevelsen av denne kontrakten, kan vi fortsatt håndheve den senere. Hvis vi ikke umiddelbart insisterer på at du gjør noe du er pålagt å gjøre i henhold til disse vilkårene, eller hvis vi forsinker å ta skritt mot deg i forbindelse med brudd på denne kontrakten, vil det ikke bety at du ikke trenger å gjøre disse tingene, og det vil ikke hindre oss i å ta skritt mot deg på et senere tidspunkt.
  • Hvilke lover som gjelder for denne kontrakten og hvor du kan reise søksmål. Disse vilkårene er underlagt engelsk lov, og du kan fremme søksmål med hensyn til tjenestene i engelske domstoler. Domstoler i enkelte land (inkludert Norge) kan ikke anvende engelsk lov i den grad det gir forbrukeren mindre rettigheter enn det som er pålagt av obligatorisk nasjonal lovgivning. Du kan også ha rett til å ta rettslige skritt med din lokale domstol. I slike tilfeller vil landets lover avgjøre hvilken lov som gjelder for slike tvister knyttet til vår garanti og/eller defekte krav.
  • Dine lovbestemte rettigheter. Dette er et sammendrag av dine viktigste juridiske rettigheter. Disse er underlagt visse unntak. For detaljert informasjon, ta kontakt med Forbrukerrådet. Relevant forbrukerlovgivning sier at varer må være som beskrevet, egnet for formålet og av tilfredsstillende kvalitet.
    • Hvis en defekt oppdages, må du varsle oss innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget den, for å kreve mangelen (klage). Fristen for å sende inn en klage er imidlertid ikke mindre enn to måneder fra du oppdaget feilen. I alle fall må klagen gjøres senest to år etter at du tok i bruk produktet. Hvis produktet eller deler av det er ment å vare betydelig lenger ved normal bruk, er den siste fristen for å sende inn en klage fem år. Hvis du ikke sender inn en klage i tide, går retten til å kreve mangelen tapt.
    • Hvis det er en defekt i produktet som ikke skyldes deg eller omstendigheter fra din side, og du har sendt inn en klage innen de angitte tidsfristene, du har rett til: (a) holde tilbake hele eller deler av kjøpesummen (hvis den ikke allerede er betalt), (b) under visse forhold, velge mellom reparasjon eller erstatning, (c) under visse forhold, kreve en prisreduksjon; (d) under visse forhold, kreve kompensasjon, (e) kreve refusjon, hvis defekten ikke er ubetydelig (det er vanligvis en betingelse for refusjon at varen returneres i samme tilstand og mengde).
    • Hvis det ikke er noen feil, har vi rett til å kreve nødvendige undersøkelser for å avgjøre om det er en defekt, og for reparasjon av varen, forutsatt at du har blitt uttrykkelig informert om at du må dekke slike kostnader selv.